Monday, December 28, 2009

Tahun baru?

tahun baru dah nak dekat.
aku kat klantan.

ade budak skolah aku dulu datang rumah
dia nak ajak aku pegi sambut tahun baru.
hmm bosan.

assalamualaikum..
ruf!! ruf!!!
abe joe.. maqruf ado?

dia tanye bapak aku.

ado nuh dale ghumoh...
"ma! panggil angoh metar, saing dio duk bowoh nih" kata bapak aku.

dah dengar macam tuh aku terus jengak dari tingkap.

hoh guano demo?

ruf male duo ribu spuloh demo duk mano?

kawe duk ghumoh jah. bakpo?

gini ruf. sep kito nok gi nyambut d KB. demo nok ikut?

aku tersenyum. lalu aku kata..

aku sambut maal hijjrah jer...

setelah itu beliau memberi salam dan terus pulang dengan menunduk sepanjang perjalanannya.

12 comments:

Rayza MukMin™ said...

lu try ni plak...
solat...

patungcendana said...

boleh online dari kelantan?...erk....sembunyi!!!!!!

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

dark : try dah... ok

patung : eh org pahang

zul efron said...

tinggi ilmu demo..

Aloy Paradoks said...

gampang lah!

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

dzul : takdop tinggi eh...

aloy : ?

MOMMY CGG said...

GAMBAR PROFILE TU KAT CM ARITU KAN??
SAJAK MARATHON KAN??
WAAA..
SELAMAT TAHUN BARU

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

miez : ye kat CM

bias® said...

sure aaa?

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

bias : sure gapo?

Roydy Rokidy said...

sambut maal hijrah?
maqruf lim sambut maal hijrah?
maal?
hijrah?
haaa?
ko dah berhijrah ke?

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

roy : apo kono eh jang?