Thursday, March 25, 2010

sebab 3

aku tiada kata-kata puitis untuk menggambarkan Mu
begitu juga dengan ayat-ayat romantis untuk menceriakan Mu
tiada jua irama yang merdu buat diri Mu
cuma sedikit yang benar mampu kata-kata dunia yang ditinggalkanNya

bergolak laut rindu sukar ku tenangkan
menangis pohon kelapa melambai kerna takut Kau tak peduli lagi
Amarah tenggelam bila cinta mengatasi
kicauan burung menangis pabila Kau dirasa tiada di sisi

berkata aku kepada langit
tolonglah langit, sampaikan hela nafas ku kepada Nya
berkata ku kepada angin
elakanlah Dia dari bahang yang berwarna
berkata ku kepada air
lenakanlah Dia untuk cergasNya
berkata ku kepada api
hangatkanlah Dia di saat sejuk memegangNya
berkata ku kepada tanah
rasakanlah diriNya getaran di jiwa

cukup itu
aku akan merasa aman.

AMIN.

6 comments:

hans said...

aku juga yg xaman

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

kenaa terime le

patungcendana said...

sekarang sudah aman kah?

re:...tka dan saat tu, aku tak mahu matahari...huhuu

PAJID said...

爱.你.爱.他.

PAJID said...
This comment has been removed by the author.
amOibex said...

aman...
tskk..tssskkk...