Tuesday, July 20, 2010

duit poket

bila tiba hari raya~
semua insan bergembira~
tetapi bagi ku~
hanya kesedihan~
yang menyelubungi hidup~

ayah! nak duit!
hmmm
orang nak pergi sekolah la ayah
hmm pergilah..
ayah nak duit lar!
eh eh kau nih.
aku tak nak duit.
kau nak pergi sekolah pergi je lah.
buat ape nak tanya aku nak duit ke tak!?
bentak si ayah

hish! ape la ayah nih.
orang mintak duit poket nak pergi sekolah lar.
owh macam tuh...
nah! ni je aku ade.. rm2.50

terima kasih ayah.
ha yelah...
ayah!
ye apa lagi!?

saya nak cakap. saya sayang ayah!
bye ayah!

si ayah memandang anaknya yang berlari pergi ke sekolah.
tanpa disedari... airmatanya mengalir.

5 comments:

hans said...

air mata ayah dia mengalir sebab apa?
dalam pemikiran aku ada 2 benda jer
sama ada betul2 terharu atau dia sedih duit dia dah hilang
hehehehe


P/S : Entry 18 Tahun Ke Atas Sahaja : Tiba - Tiba Rasa Takut Mahu Menggunakan Tandas Awam!

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

hans - ko mmg kejam

hans said...

adess...
aku lak kena kejam?
haih...


p/s : Review Film : Inception Memang Terbaik! Aku Sangat Teruju! Kreatif!

Aloy Paradoks said...

kelakar la U ni..

patungcendana said...

kelakar la u ni....hahaha...sejak bila aloy guna I, U ni,,,